Aby treść na naszej stronie przyciągała nowych i uzależniała stałych klientów, musimy wdrożyć w naszej firmie proces budowania treści (kalendarz publikacji). Pisanie na chybił trafił i umieszczanie tekstów w nieplanowanych dniach (czasami i godzinach), może być bardzo chaotyczne i nie będzie miało przebicia. Utonie wraz z setkami innych publikacji jakie pojawiają się codziennie w internecie.

Po obwieszczeniu, że będziesz blogować, wypracuj harmonogram publikacji i postaraj się trzymać terminów. Pomijam kwestie tworzenia użytecznego kontentu, bo to temat na inny artykuł. Teraz zajmijmy się tym co publikować i kiedy.

Istnieje pewien, bardzo skuteczny, wzorzec publikacji.

Codziennie

Przede wszystkim social media (jeśli masz). Odpowiedz na komentarze użytkowników, zamieść treść lub odnośniki do kontentu ciekawego nie tylko dla ciebie, ale również dla twoich odbiorców.

Szukaj nowych treści. Najlepiej posłużyć się jakimś dedykowanym narzędziem np. Alerty Google. Jeśli dysponujesz większym budżetem, masz środki na lepsze rozwiązania to zainwestuj w np.: Brand24.

Sprawdź swój blog, może ktoś coś skomentował, może masz e-mail odnośnie artykułu. Pamiętaj, że inni również mają blogi. Może jakaś prywatna osoba, z większą ilością subskrybentów, bloguje w tematyce twojej firmy. To dla ciebie świetna reklama. Dołącz do dyskusji, skomentuj, zostaw namiary do siebie (jeśli to możliwe i nie rób tego nachalnie!). Powinieneś znać swojego wroga i wyszukać strony swojej konkurencji. Przeanalizuj je i śledź co publikują.

Co tydzień

Zaleca się aby dodawać minimum jeden artykuł na bloga raz w tygodniu. Ja myślę, że powinny być minimum dwa sensowne wpisy. Najlepiej jeśli dodasz coś każdego dnia ale nie jest to obowiązkowe. Są branże gdzie trzeba porządnie się napracować nad dobrym artykułem, który przyniesie korzyści.

Nie zaszkodzi dodanie filmiku video, krótkiego poradnika, przejrzenie swoich stron i ewentualne uaktualnienie informacji.

Raz w miesiącu

Dodaj jeden bardzo długi artykuł traktujący o konkretnym zagadnieniu. Do tego musisz się przyłożyć bo będzie to wizytówka twojej kompetencji. Możesz również przeprowadzać wywiady i zamieszczać je na swoim blogu.

Wyślij newsletter, opublikuj studium przypadku z twojej firmy, opublikuj artykuł na innym blogu branżowym, który nawiązuje do specjalizacji twojej firmy.

Raz na kwartał

Zrób coś wyjątkowego. Zorganizuj konkurs, opublikuj ebooka (z okładką i spisem treści) i udostępnij go jako plik do pobrania. Niektórzy publikują białe księgi oparte na przeprowadzonych badaniach. Jeśli specyfika twojej firmy ci na to pozwala to zrób to.

Podsumowanie

Oczywiście powyższy kalendarz publikacji jest tylko wzorcem, z którego możemy brać przykład. W zależności od tego jaką branżą się zajmujemy, nasze publikacje mogą ograniczać się do bardzo specjalistycznych artykułów na bloga lub króciutkich tweetów kilka razy dziennie. Większe firmy powinny inwestować w wiele kanałów komunikacyjnych. Nie ograniczajcie się tylko do Facebooka. Bądźcie na Instagramie, Twitterze, YouTube, LinkedIn, Pinterest. Jeśli tylko macie zasoby.

Niemniej jednak do pisania trzeba podejść z głową i … planem działania. Inaczej może się to okazać stratą czasu.